oktober 26, 2020

Lav strategi et strategisk sted

Når man skal lægge en strategi er det vigtigt, at man også er strategisk i sit valg af lokaler. Er man mange mennesker fra en stor virksomhed kan det kræve sin leder at finde et godt sted. Det er nemlig vigtigt, at der er visse forhold der er styr på. Det er også vigtigt, at en kørestol kan komme rundt og at synsbesværede kan se hvad der foregår på skærmen under præsentationen. Hvis man har styr på alle disse ting vil et salgsmøde altid foregå på den bedste måde. Noget man kan gøre er at få en rundvisning forskellige steder. Hvis man arbejder i et stort firma vil man for det meste have en person, der er ansat til at varetage sådanne ting. Denne person vil kunne komme ud og få en rundvisning. Efterfølgende kan vedkommende vende tilbage og sige, hvorvidt det var et godt sted til planlægning af en salgsstrategi eller ej.

En salgsstrategi skal udvikles

Finder man et godt konferencecenter kan man nyde, at der er plads til alle og at alles behov bliver dækket. Det gør, at man har alle de rette forudsætninger for at holde et godt kursus og nogle gode dage. En god ting er, at man meget hurtigt i forløbet finder en salgsstrategi. Hvis man er taget afsted for at finde på en strategi er det her man skal starte. Faktisk kan man allerede begynde at tænke over det når man ankommer til stedet. Det betyder ikke, at en strategi ikke bliver udviklet. En god og velfungerende strategi der udvikles i Århus bliver nemlig konstant udviklet, og det kræver forskellige iterationer før man har styr på den. Også hvis den bliver lavet i Djursland, Østjylland eller Randers kan den naturligvis være rigtig god og givende.

Brug tid på at høre dine medarbejdere til salgsmødet

En fejl, som rigtig mange ledere begår er, at de negligerer at lytte til medarbejderne. De hører måske blot hvad de vil høre frem for hvad medarbejderne rent faktisk siger. Det kan gøre, at de slet ikke får forstået godt nok hvad det vil sige at være medarbejder det pågældende sted. For at kunne lave den bedste salgsstrategi er det vigtigt, at man altid lytter til medarbejderne.

For de har mange værdifulde ting at sige, da det altid er dem der sidder med selve arbejdet og sidder med de strategier der definerer deres arbejdsgange. Derfor er medarbejderne altid det bedste sted at starte hvis du vil vide noget.